Updates Kini

Memaparkan kisah2 yang pelbagai sama ada kisah hidup penulis atau kisah hidup orang lain.

Friday 30 October 2015

Rahsia menggunakan Evening Primrose oil

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...

ha!!

Kali ni aku rasa nak menaip ja weyy..

Untuk entry kali ni, aku nak dedahkan rahsia/kebaikan Evening Primrose Oil yang mana aku rasa produk ni sangat tak famous di kalangan kita or aku ja yang memang tatau..??

tapala..

Biarkan aku terus menaip, sebab da gatal sgt kan..haha..


Soalan pertama.. 

Apa itu Evening Primrose Oil??

Evening Primrose Oil ni adalah merupakan punca khasiat yang terkaya (selain dari susu ibu) bagiAsid Gamma Linolenik (GLA/Omega-6),
Precursor kepada prostaglandin yang diperlukan oleh setiap sel dan organ dalam tubuh kita. 

Prostaglandin adalah bahan seperti hormon yang membantu dalam sistem peredaran darah, kesihatan kulit dan sendi, tahap kolestrol, keradangan/inflamasi dan banyak lagi.


Kebaikan Dan Khasiat Evening Primrose Oil (EPO):

1. Kebaikan EPO Terhadap Kesihatan kulit
2. Kebaikan EPO Melegakan Symptom Prahaid (Pre Menstrual Syndrom)
3. Diabetic Neuropathy
4. Kesihatan Jantung dan Paras Kolestrol
5. Osteoporosis



Dan untuk pengetahuan hampa semua, ampa kenal kan dengan Sherry Ibrahim, pelakon yang cun melecun tu, dia pon consume jugak EPO nie sejak umur dia 16 lagi okayyy.. 



boleh baca di sini okayy.. :P



so, ampa bila lagi nak beli?? hihi.. 

actually aku pon dah mula consume sebenarnya.. sebabnya, nak dijadikan cerita, satu hari aku perasan kulit aku ni mcm terlalu kering, walhal aku rajin2 ja minum air, tapi kadang miss jugak,, so aku ngadu2 la kat aunty chinese kat tempat kerja aku, so dia cadangkan aku ambil EPO ni. 

ha,,, skrg, so far so good.. kulit aku pon terasa la perubahan.. so lagi 15 tahun aku buat testimoni,,haha..macam sherry..kiki (mengada sangat kan :P)


tapi2, ada EPO yang mngandungi bovine dari sumber yang tak halal, so hati2 yer..


kat sini aku nak suggestkan dua produk halal keluaran dua syarikat yang agak terkemuka:


1) Naturalle (jual kat Avon)



2) Halagel (Jual kat Al-haddad)


so, kalau nak beli naturalle, boleh cari dekat dealer Avon. Kalau ada yang berminat nak cuba EPO keluaran al-haddad, bolehla Pm/contact aku sebab aku stokis al-haddad..hihi. 

(Fina-0134552941)

cukop untuk entri ni..hihi..

Selamat membeli dan mencuba yer.. opss !! lupa cakap, produk2 ni tak mahal pon, RM 30 ke bawah je..hihi..


~Sharing is caring~



















No comments:

Post a Comment